Global Oyun Pazarı 2025’te 189 Milyar Doları Aşıyor: Trendler ve Gelecek
- Admin

- 22 Eyl
- 1 dakikada okunur

Oyun sektörü küresel ölçekte büyümeye devam ediyor. Newzoo’nun 2025 global oyun pazarı raporuna göre:
Küresel oyun pazarı 2025 yılında yaklaşık 188,8 milyar dolar gelir elde edecek. Bu, geçen yıla göre yaklaşık %3,4’lük bir artışı temsil ediyor.
Mobil oyun gelirleri toplam pazarın büyük kısmını oluşturuyor: yaklaşık 103 milyar dolar, yani %55 oranında. Ancak mobil pazarda özellikle Doğu Asya gibi olgun pazarlarda büyüme yavaşlıyor.
Konsol oyunları ise daha hızlı bir büyüme eğiliminde; gelir artışı ve kullanıcı etkileşimi açısından yükselen bir platform olma yolunda.
Oyuncu sayısı olarak, 2025 sonunda küresel oyuncu sayısının 3,6 milyar kişiye ulaşması bekleniyor; bu sayı 2028’e gelindiğinde yaklaşık 3,9 milyar olacak.
Bu tablo, oyun sektörünün artık bir “niş hobi” olmaktan çıkıp geniş çaplı bir kültürel ve ekonomik varlık haline geldiğini gösteriyor.
Mobil oyunların pazarı domine etmesi şaşırtıcı değil çünkü ulaşılabilirliği yüksek; cep telefonuyla giriş yapmak, küçük oyun içi satın almalarla deneyim yaşamak mümkün. Fakat mobilde büyümenin yavaşlaması, oyuncuların kalite ve deneyim beklentilerinin yükseldiğini gösteriyor — bu da mobil oyun geliştiricilerini daha yenilikçi olmaya yönlendiriyor.
Konsol oyunlarının yükselişi ise beni olumlu etkiliyor çünkü oyuncular artık sadece görsellik değil, hikâye, oyun süresi, ham deneyim arayışı içinde. Konsol oyunlarının teknik kapasitesi, kontrol mekanikleri ve özgün içerik açısından avantajları var.
Türkiye açısından bu rakamlar hem fırsat hem uyarı:
Fırsat: Yerli oyun geliştiricileri global pazara açılabilir; mobil ve konsol oyunları için hem Türkçe içerik, hem kültürel bağlam yaratmak önemli olabilir.
Uyarı: Ürün kalitesi, oyuncu deneyimi, çeviri / yerelleştirme, pazarlama bütçesi gibi alanlarda eksiklikler giderilmezse, küresel pazarda gölgede kalma riski var.



Yorumlar